Soul Circles (zaterdaggroep) VOLZET

Reeks
Soulcircles_de_loft-rond
  zaterdag 4 februari 2023 10:00

Soul Circles

door Isabelle Schotte

(bezielster van de Loft, psychologe, yin yoga lesgeefster, cirkel facilitator)

Cirkels zijn een eigentijdse vorm van een oeroud ritueel.

Cirkels zijn een manier om ons te verbinden met elkaar en met onszelf.

In de cirkel zit iedereen op gelijke afstand van het midden: allemaal hebben we onze verhalen, onze strijd, onze twijfels, onze onzekerheden, onze vreugde, onze dankbaarheid, onze wijsheid. We’re all in this together.

Samen in een cirkel delen we wat in ons leeft, wat in ons om aandacht vraagt, waar we mee zitten, waar we zoekend in zijn, of wat het ook is dat je op dat moment wil delen.

Als facilitator open ik de cirkel via de uitnodiging om in het lichaam te zakken en onze hartruimte te ervaren. Want het denken, dat kennen we maar al te goed. Het denken vraagt onze constante aandacht en neemt de leiding over ons leven. Tegelijk ervaren we dat zoveel wat van waarde is, tot ons komt via het hart.

In de cirkel stemmen we ons af op ons hart en zo krijgt ons innerlijk weten terug de ruimte. In het hartgedragen veld dat zo ontstaat vinden we inspiratie om weer verder te gaan.

 

 

“The upcoming Buddha will not take the form of an individual.
The next Buddha will take the form of a community.
A community that practices understanding, love and kindness.
That may be the most important thing for the continuation of our planet.”
~ Thich Nhat Hanh ~

 

Hoe verloopt zo’n soul circle?

Soul circles zijn gebaseerd op een veilige, open ruimte waar alles van jou er mag zijn. Maar dit is enkel mogelijk als er een duidelijke structuur is. Binnen goed afgesproken grenzen voel je je het veiligst. Daarom ben ik er: ik zorg voor de structuur, de afspraken, de atmosfeer, de spreekduur, hoe we starten en eindigen,.. Zo kan iedereen z’n eigen ruimte in vrijheid exploreren zonder dat iemand tekort wordt gedaan. 

In de eerste sessie nemen we de tijd om de afspraken te overlopen, kennis te maken en ook al iets te ervaren van wat de cirkel voor je kan doen. We werken met een vaste groep. Het is natuurlijk geen ramp als je er eens niet bij kan zijn, maar we streven naar zoveel mogelijk continuïteit hierin.

 

De afspraken: hoe zijn we aanwezig in een soul circle?

We engageren ons om helemaal aanwezig te zijn, met onze aandacht bij degene die aan het woord is.

We doen dat met respect voor onze verschillen, zonder elkaar te willen ‘redden’, adviseren, ‘fixen’.

We vertrouwen erop dat elk van ons de innerlijke wijsheid heeft die nodig is en vertrouwen op de kracht van stilte om daar toegang toe te krijgen.

Onze gedeelde verhalen blijven in de cirkel: deze vertrouwelijkheid is cruciaal.

We laten ons inspireren door lichaamsgericht, hartgedragen en aardebewust aanwezig zijn.

We spreken vanuit ons eigen ervaren.

Als facilitator/procesbewaker observeer en bewaak ik de afspraken, de tijdsbesteding, het proces en de energie in de groep. 

 

Praktisch:

Groep 1: Maandag 14u - 16u om de drie weken. INFOMOMENT: 23 jan 14u - 15u30 

Data: 30 januari, 20 februari, 6 en 27 maart, 17 april 2023.

Groep 2: Zaterdagen 10u - 12u om de drie weken. INFOMOMENT : 21 jan 10u- 11u30 

Data: 14 januari, 4 en 25 februari, 11 maart, 1 en 22 april 2023.

(Als je graag wil deelnemen, maar deze tijdstippen krijg je niet geregeld: laat het mij weten!)

Maximum aantal deelnemers: 9, minimum: 5.

Reeks van 6 sessies. 

Inschrijven: Voor ik jou inschrijf, nodig ik je uit voor een gesprek (live, zoom, telefonisch). Zo zijn we zeker dat wat de cirkel te bieden heeft echt op jouw noden en wensen is afgestemd.

Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.deloft-oostende.be of bel mij op: 0486/147088.

Bijdrage: 

 35€/cirkel 

 

 

Datumoverzicht (Evenementdetails)


  • zaterdag 4 februari 2023 10:00

Powered by iCagenda